mandag 7. januar 2013

Review: Vampire Academy av Richelle Mead

Tittel: Vampire Academy

Sjanger: Fantasy, YA

Først utgitt: 2007

Denne utgaven utgitt: 2007

Forlag: Razor bill: Penguin

Sider:332

ISBN:9780141328522

Kilde:Kjøpt selv
Om Boken: 
Lissa og Rose er bestevenner, selv om deres vennskap går dypere enn de fleste. Lissa er en vampyr samt en prinsesse. Rose er en dhampir, halvt vampyr / halvt menneske, og håper hun en dag å være Lissa verge og beskytte henne fra en annen type vampyrer kalt Strigoi. Etter å ha vært på rømmen i to år, han de returnert til St. Vladimirs Academy.
St. Vladimirs er ikke din normale kostskole. Den lærer vampyrer å bruke magi og dhampirs hvordan beskytte vampyrene mot Strigoi. De to jentene er fort tilbake midt i drama og ugagn. Lissa er ikke lenger dronning av skolen og den nye dronningen,Mia, har ingen intensjon om å la henne styre igjen. Rose blir et offer for ondskapsfulle rykter. Men hun har ikke tid til å dvele ved dem, når det begynner å skje mystiske ting mot Lissa. Noen vet Lissas hemmelighet og hun er ikke trygg på akademiet. 

Hva syntes jeg om boken?

Jeg kan ikke tro jeg har ventet så lenge med å lese denne serien! Jeg forelsket meg i Rose sin personlighet, hvordan hun er utrolig sta men samtidig ville gitt livet sitt for Lissa. Men hvis det er en karakter jeg liker midre så må det være Lissa. Hun har et hjelpeløst preg over seg, og hun er heller ikke særlig takknemmelig over hva Rose må ofre i sitt egent liv. Men samtidig er det jo slik det er å være dhampir! Jeg gleder meg til å lese videre på hva som kommer til å skje med Dimitri og Rose! 


Jeg kommer nok ikke til å skrive anmeldelse på alle bøkene, men heller hele serien når jeg er ferdig!
Hva syntes du om boken? 

1 kommentarer:

  1. Har ikke lest boken, men har kjøpt første boken i serien. Så lese den skal jeg etterhvert:) Så bra du er positivt overrasket, da har jeg jo bare å starte:) Ha en fin dag:)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis