onsdag 19. juni 2013

Divergent av Veronica Roth

Tittel: Divergent
Sjanger: Dystopian
Først utgitt: 2011
Denne utgaven utgitt: 2011
Forlag: Harper collins
Sider: 487
ISBN: 9780062084323
Kilde: Kjøpt selv



Handling: 

Dette er historien om Beatrice Rice, kalt Tris, som lever i et fremtidig Chicago. Samfunnet er delt inn i ulike grupper som dyrker frem ulike idealer. På 16-årsdagen må alle gjennom en test for å finne sin gruppe. Testen viser deg hvilken gruppe du er mest egnet til, men du må selv velge.

For Tris blir denne avgjørelsen svært vanskelig, og etter hvert skjønner hun at hun er fanget i et farlig spill hvor mangel på kontroll og uærlighet hersker. Spillet blir stadig farligere idet makthaverne skjønner hvem Tris egentlig er …


Min mening:

Denne boken gikk fort unna! Full av action og forbudt kjærlighet. 
Karakterene var fulle av historier og hovedpersonen Tris er en viljesterk jente som fort vet hva hun vil. Tobias, will og Christina har også svært interessante historier.

Roth sin verden med de forskjellige fraksjoner er utrolig interessant å lese om. Hva de handler om og hvordan menneskene oppfører seg.

Jeg er allerede over halvveis i den andre boken i serien og er helt forelsket! 

Har du lest den?

1 kommentarer:

  1. Jeg leste den netopp selv i begynnelsen av månten.. Og slukte den.. Gleder meg sånn til bok 2 kommer i posten :D
    Håper den er like bra :D Og gjerne bedre :P hehe

    Postet min anmeldelse i dag om du vil forbi å se den: www.moonstarsbokverden.com

    Kos deg med Insurgent :)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis