onsdag 23. april 2014

Review; Allegiant av Veronica Roth

Tittel: Allegiant

Sjanger: Dystopian

Først utgitt: 2013

Denne utgaven utgitt: 2013

Forlag: Harper Collins

Sider: 526

ISBN: 978-0-00-752427-3

Kilde: Kjøpt selv 



Om boken: 

Dette er den tredje og siste boken i Divergent serien.  

The faction-based society that Tris Prior once believed in is shattered—fractured by violence and power struggles and scarred by loss and betrayal. So when offered a chance to explore the world past the limits she’s known, Tris is ready. Perhaps beyond the fence, she and Tobias will find a simple new life together, free from complicated lies, tangled loyalties, and painful memories.

But Tris’s new reality is even more alarming than the one she left behind. Old discoveries are quickly rendered meaningless. Explosive new truths change the hearts of those she loves. And once again, Tris must battle to comprehend the complexities of human nature—and of herself—while facing impossible choices about courage, allegiance, sacrifice, and love./Goodreads/


Min mening:

Mange av dere har sikkert fått med dere at det var mye styr rundt denne boken. Mange la forfatteren for hat, og sverget å aldri lese noe fra henne igjen. For dere som ikke har lest boken ennå, så skal jeg prøve å ikke fortelle for mye om hva som skjer! 

I denne boken så skifter fortellingen mellom Tris sine tanker og Tobias sine. Dette var i min mening litt unødvendig til tider. Det var til tider vanskelig å følge med på hvem vi fulgte nå, og det ødelagte litt flyten i lesingen. Boken inneholdte også mye ny informasjon, og kanskje unødvendig info? 

Slutten av boken er kanskje det mest diskuterte delen av boken, og som så og si alle var uenig med. Det var jeg også for å si det sånn! De som har lest boken skjønner hva jeg mener! 

Alt i alt, i min mening så er den siste boken den verste. Og det er så synd, for de første bøkene er så bra!! Så er usikker på om jeg ville anbefalt serien...

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis