lørdag 18. juli 2015

Review; Clipped Wings av Helena Hunting

Tittel: Clipped Wings 

Sjanger: New Adult

Først utgitt: 2014

Denne utgaven utgitt: 2014

Forlag: Gallery Books

Sider: 391

ISBN: 978-1-4767-6429-0

Kilde: Kjøpt selv




Goodreads om boken

An emotional love story that follows the touch-and-go relationship of Hayden and Tenley; two young people who desperately want to love and be loved but are afraid to completely let go of their pasts.

As Hayden and Tenley navigate their newfound but slightly unstable relationship, they want to trust each other, but Hayden is hiding a dark and shameful past that he doesn't ever want Tenley to find out about. And Tenley has secrets of her own that could make Hayden run away forever. When Tenley asks Hayden to put a beautifully elaborate tattoo across her back, the two form what they thought was an unshakeable bond. But when Tenley's past shows up on her doorstep, will Hayden stand by her side...or run?


*****

Dette er den først boken i en trilogi som handler om Tenley Page og Hayden. 

Etter at Tenleys familie og forlovede dør i en fryktelig flyulykke, gjør hun alt for å glemme skyldfølelsen som hun bærer på. Tenley bestemmer seg for at hun vil ha en tatovering som dekker hele ryggen for å minne de hun har mistet, og den utrolig kjekke tattovøren Hayden er den perfekte til å utføre jobben. Følelser utvikles og livet kompliseres!

“I’m sorry I can’t make the hurt go away.”
“You do, every time you touch me.”

Mangelfulle, ufullkomne og torturerte karakterer er min undergang i bøker, sammen med spetakulær skriving, får det meg til å hyle i fryd. Da jeg begynte på denne boken, visste jeg ingenting om den annet at den hadde fått god anmeldelser på Goodreads. Jeg var så hekta på denne boken at jeg tok meg selv i å smuglese, selv når det gjerne ikke var så sosialt. Den var bra fra begynnelse til slutt, og jeg vil absolutt anbefalle den til alle som ønsker en fortelling som klarer å få deg til å sukke i det ene øyeblikket og vifte deg febrilsk i ansiktet i det andre øyeblikket. Jeg kan love deg at du aldri kommer til å se på en 'Cupcake' på samme måte igjen etter å ha lest denne boken!


“Everyone has scars, Tenley. If we’re lucky, they’re only on the outside.”


Helena Hunting skriving er utrolig vakker, og man kan ikke ungå å forelske seg i karakterene hennes. Så jeg kan ikke la hver å ta med noen av mine favoritt sitater. 



“I hadn’t considered the possibility that I might find someone who would understand what I had endured and want me anyway, even though I wasn’t whole.”

“Hayden embodied everything I wasn’t but wanted to be. I spent my entire life trying to color inside the lines, only to wind up restrained by them.”





“My remorse over things that couldn’t be changed was like acid, burning through skin and bone, seeping into the heart of me.”





“All I know is that I want you, all the f*cking time, every day, endlessly.”

Om forfatter
Helena Hunting lives on the outskirts of Toronto with her incredibly tolerant family and two moderately intolerant cats. She’s putting her degree in English Lit to good use by writing contemporary erotic romance. She is the author of Clipped Wings, her debut novel, and Inked Armor. /Goodreads/

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis