onsdag 9. april 2014

Review; Demonenes by av Cassandra Clare

Tittel: Demonenes by

Sjanger: Fantasy

Først utgitt: 2007

Denne utgaven utgitt: 2011

Forlag: Schibsted forlag

Sider: 459

ISBN: 978-82-516-5548-4

Kilde: Kjøpt selv


Om boken: 

Clary blir vitne til et mord på ungdomsklubben Pandemonium. Men når hun skal melde fra om drapet er liket borte. Morderne, som kaller seg Skyggejegerne, er usynlige for alle andre enn henne.

Rett etter forsvinner moren til Clary. Hun blir angrepet av en demon og dradd inn i Skyggejegernes verden, hvor den vakre og farlige Jace står i sentrum. Hvorfor blir hun angrepet av demoner? Hvem er egentlig moren hennes? Og hvordan skal hun få henne tilbake? Clary lærer snart om en mystisk og farlig verden hun ikke ante eksisterte. /Scchibsted forlag/


Min mening: 

Denne serien er jo svært populær for tiden, og det har også blitt lagd en film av den første boken i serien. Så forventningene var jo ganske store når jeg plukket boken fra bokhyllen og satte meg tilrette i sofaen for å så begynne på et nytt eventyr. 

Historien dro meg inn på første side, og beskrivelsene var utrolig bra skrevet. Jeg kunne klart se for meg hvordan byen og menneskene så ut. Og la meg si deg, hvis du har sett hvordan Jace ser ut i filmen, slik ser han ikke ut i mitt hode! Karakterene var enkle å forholde seg til og det gjør det mye enklere å forholde seg til historien.

Det eneste som var litt skuffende var at jeg var så utrolig forberedt på at Jace og Clary skulle bli det stjerneparet! Så det blir veldig interessant å lese hvordan forfatteren har tenkt å løse det i de andre bøkene. 


Hva syntes du om boken?

2 kommentarer:

  1. Jeg har lest første boka og må innrømme at jeg ikke likte den noe særlig. Serien var helt ok, spennende og jeg følte meg helt med i serien fra første side men.. nei jeg likte ikke Clary og jeg likte ikke Jace egentlig heller. Men jeg har kjøpt bok nummer to på min kindle, så har tenkt å prøve en bok til før jeg gir opp serien. The Infernal Devices som er en annen serie av samme forfatter, om noe av det samme bare fra en annen tidsperiode, er en av mine favoritter. Så jeg har veldig lyst til å like denne serien også, for jeg liker jo skyggejeger verdenen egentlig. Likte veldig godt den verdenen i TID-serien.

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

      Slett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis