tirsdag 20. august 2013

LFD Review; Da Vinci-Koden av Dan Brown

Tittel: Da Vinci-koden

Sjanger: Spenningsroman

 

Først utgitt: 2003
 

Denne utgaven utgitt: 2004
 

Forlag: Bazar forlag
 

Sider: 492
 

ISBN: 82-525-4823-7
 


Kilde: Kjøpt selv


Om boken: 

Da museumkurator Jacques Sauniere blir funnet myrdet, finner professor Robert Langdon seg i mer trøbbel enn han kunne forestille seg. Sammen med politiets kryptograf Sophie Neveu må de prøve å renvaske professoren, men samtidig prøver de å avsløre beskjeden som Sauniere lå igjen til dem. Mens de stadig beveger seg inn i mer fare uten at de er klar over det, er de på sporet av en av den mest fantastiske historiske hemmeligheten som igjennom århundrene blitt sett på som like farlig som opplysende.

Mine tanker: 

For meg som studerer religionsvitenskap så var denne boken midt i blinken for meg! Den fikk meg til å ville kaste meg inn på nettet, finne andre bøker og sjekke hva som var sant og ikke sant. Jeg søkte opp Leonardo sine malerier bare for å se om jeg kunne se det Brown beskriver. 

Viste dere at Leonardo Da Vinci var venstre hendt og skrev speilvendt? I Didnt..

Ta det med ro, jeg vet at dette er en roman og ikke alt er ekte. Men gøy var det jo allikevel, hva er bedre enn en bok som setter i gang tankehjulene hjernen?

Jeg anbefaler å lese boken selv om du har sett filmen! Det var mye interessant som ikke var blitt tatt med i filmen. 


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis