torsdag 20. september 2012

Varslet av P.C Cast og Kristin Cast


Jeg ble i går ferdig med boken "Varslet" av P.C. og Kristin Cast. Ettersom dette er den 9ene boken i serien House of Night, ser jeg ikke vits i å lage en generell omtale av boken. Men jeg vil heller diskutere boken for oss som har lest boken. Så hvis du ikke har lest serien eller boken, så ville dette inneholde Spoiler. Så, denne boken gikk fort unna. Endte med at jeg var våken til langt på natt fordi jeg ikke klarte å legge den fra meg. Jeg ligger i sengen og forteller meg selv, bare ett kapittel til, bare ett til. På slutten av boken trillet tårene som bare det, for det  var så trist og bra på samme tid.

SPOILER, SPOILER, SPOILER: 
Det som er så utrolig trist med House of Night bøkene er at i de siste bøkene så har det alltid vært noen som døde. Det var ikke noe anderledes med denne boken, men jeg var ikke like "kjent" med denne karakteren som de andre karakterene som har dødd. Men det var synd at Dragen måtte dø, men jeg følte også at det var et naturlig steg i historien. Det er bedre at han døde med verdighet, enn ble oppslugt av mørket.

Boken starter med hvordan Zoey vil starte sitt egent House of Night skole, sammen med Stevie Rae. Overraskene nok sier Vampyrenes øverste råd at det er greit. Noe som er ganske overraskende, siden de igjennom bøkene har vært svært strenge. Neferet er sitt vanlige onde seg, men hun har med seg en hun kaller for Aurox. Hun hevder at han er en gave fra Nyx, men egentlig er han skapt fra mørkets okse. Men vi som leste forje bok, vet at nyx har plassert Heath sin sjel i Aurox. Jeg vet ikke hva dere mener, men jeg skulle ønske at Heath kunne forbli død og Zoey kunne være sammen med Stark. Jeg skjønner ikke hvorfor forfatterene skal drive å rive opp i forholdet til Zoey, når hun helt klart trenger noe trygt i livet sitt. Hun kommer til å miste fatningen snart!

Og så er det hele problemet med Refaim og Stevie Rae. Refaim har blitt menneske om natten og en fugl om dagen, og er sønn til Kalona. Mørk udødelig. Refaim vil ha kontakt med faren, men Stevie Rae nekter det siden hun er redd for at han skal bli en del av mørket igjen. Kan ikke bare Stevie Rae støtte Refaim og ikke legge seg opp i alt.

Jeg liker veldig godt bøkene, men er ikke like glad i formuleringen til forfatterene. Noen ganger blir det for mye av spydigheten og idiotien til Afrodite og den barnslige tenkingen til flere av karakterene. Det var greit de første bøkene, men jeg hadde no trodd at de ble mer utviklet etter alt de har vært igjennom.

Men jeg gleder meg til neste bok kommer ut alikavel!

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis