torsdag 7. februar 2013

Historien om Pi på kino

I går var jeg å så Historien om Pi på kino, så tenkte jeg kunne skrive litt hvilke tanker jeg har om filmen etter å ha lest boken. 


Selv om selve historien er helt utrolig, så satt jeg igjen med en litt skuffet følelse når filmen var ferdig. De hadde tatt utrolig mye vekk, og de hadde tatt med ting som ikke hadde skjedd i boken. For min del så følte jeg at de ikke klarte å formidle hvordan Pi hadde det på båten med Richard Parker. Men jeg skjønner jo at de må lage filmen passende til alle, selv de som ikke har lest boken. Kjæresten har ikke lest boken, og syntes at filmen var veldig bra!

Men selve filmingen og animeringen var utrolig bra i filmen. Jeg likte spesielt Irrfan Khan presentasjon av den voksne Pi, han hadde en kjempe bra forteller stemme syntes jeg.


Likte du filmen?

1 kommentarer:

  1. Jeg synes det ofte er slik når det blir film av en bok, og har funnet ut at det kanskje er best å lese boken etterpå. Historien om Pi har jeg ikke lest eller sett på film, så jeg satser på å lese boken først :)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis