mandag 15. juli 2013

Review; The Elite av Kiera Cass

Tittel: The Elite
 
Sjanger: Dystopian
 

Først utgitt: 2013
 

Denne utgaven utgitt: 2013
 

Forlag: HarperCollins
 

Sider: 323 
 

ISBN: 978-0-00-746670-2
 

Kilde: Kjøpt selv



Om boken:

Thirty-five girls came to the palace to compete in the Selection. All but six have been sent home. And only one will get to marry Prince Maxon and be crowned princess of Illea.

America still isn’t sure where her heart lies. When she’s with Maxon, she’s swept up in their new and breathless romance, and can’t dream of being with anyone else. But whenever she sees Aspen standing guard around the palace, and is overcome with memories of the life they planned to share. With the group narrowed down to the Elite, the other girls are even more determined to win Maxon over—and time is running out for America to decide.

Just when America is sure she’s made her choice, a devastating loss makes her question everything again. And while she’s struggling to imagine her future, the violent rebels that are determined to overthrow the monarchy are growing stronger and their plans could destroy her chance at any kind of happy ending. /goodreads/


Mine tanker om boken: 

Etter at jeg leste den første boken i trilogien har jeg bare ventet på at den andre boken skulle komme ut. Og når jeg så denne boken i bokbutikken før jeg reiste på ferie, måtte jeg bare kjøpe den.

Historien fortsette med Americas reiste igjennom konkurransen om å gifte seg med Maxon og bli en prinsesse. Men det dukker stadig opp nye problemer som gjør at hun forandring mening fram og tilbake mellom Maxon og Aspen! 

I denne boken har Cass fokusert mer på kongefamilien, spesielt på forholdet mellom Maxon og faren. America har fått sett hva det vil si å være kongelig og hvilke ansvar som blir pålagt. Det kan ikke bare være slik som det er når de er alene og når han overrasker henne med gaver. Samtidig som det blir ferre jenter, blir også konkurransen hardere! 

Jeg slukte denne boken på noen dager og jeg klarer nesten ikke å vente til den siste boken i trilogien kommer ut! Noen som vet når den kommer ut?


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis