fredag 12. juli 2013

Review: Everneath av Brodi Ashton

Tittel: Everneath

Sjanger: YA
 
Først utgitt: 2012
 
Denne utgaven utgitt: 2012
 
Forlag: Harper collins/ Balzer + Bray
 
Sider: 370 
 
ISBN: 978-0-85707-457-7
 
Kilde: Kjøpt selv



Om boken:

Last spring, Nikki Beckett vanished, sucked into an underworld known as the Everneath. Now she’s returned—to her old life, her family, her boyfriend—before she’s banished back to the underworld . . . this time forever. She has six months before the Everneath comes to claim her, six months for good-byes she can’t find the words for, six months to find redemption, if it exists... /goodreads/

Min mening om boken: 

Jeg tok med meg Everneath på ferien til Spania og begynte å lese den på stranden. 
Først slet jeg litt med å komme inn i boken, siden historien ikke fortelles i rekkefølge, men består av Nåtid og tilbakeblikk som byttes ved hvert kapittel. 

Vi får vite i første kapittel at hun er i Everneath, men vi får ikke vite hva Everneath er eller hvorfor hun er der. Det vi får vite er at hun har vært der i hundre år, men på overflaten har det bare gått 6 mnd, og det eneste hun har tenkt på er en person, bare èn!

Gjennom historien får vi flashbacks av Nikki liv før Cole og Everneath. Og tro meg, du vil oppdage alt for godt hvorfor Nikki ikke kan Jack ut av hodet hennes! Selv med den frekke og deilige Cole stadig tilstede.

Jeg har alltid vært svært interessert i mytologi og bruken av dette i boken var spennende å lese. Parallellene til myten om Hades og persefone var tydelig fremhevet i historien, men myten om Orfeus og Eurydike er like relevant men ikke fullt så tydelig. Og jeg elsket det! Jeg hadde ikke hørt om Orfeus og Eurydike før, så det gjorde boken mer interessant for min del. 

Jeg gleder meg til å lese den andre boken i trilogien! 

Har du lest boken?

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis