tirsdag 25. november 2014

Boken på vent #19

'Boken på vent' er en ukentlig spalte fra Beathesbokhylle, som handler om at du plukker ut en bok som har blitt stående i bokhyllen for lenge uten å bli lest eller bøker du nettopp har oppdaget. Husk å ligg igjen linken din på Beathes blogg!





Dette er min etter eksamens gave til meg selv! Har hørt utrolig mye bra om boken, og derfor er dette en fantastisk motivasjon til å komme meg igjennom eksamens tiden! 

Om boken: 
Surrounded by enemies, the once-great nation of Ravka has been torn in two by the Shadow Fold, a swath of near impenetrable darkness crawling with monsters who feast on human flesh. Now its fate may rest on the shoulders of one lonely refugee.

Alina Starkov has never been good at anything. But when her regiment is attacked on the Fold and her best friend is brutally injured, Alina reveals a dormant power that saves his life—a power that could be the key to setting her war-ravaged country free. Wrenched from everything she knows, Alina is whisked away to the royal court to be trained as a member of the Grisha, the magical elite led by the mysterious Darkling.

Yet nothing in this lavish world is what it seems. With darkness looming and an entire kingdom depending on her untamed power, Alina will have to confront the secrets of the Grisha . . . and the secrets of her heart. /Goodreads/


Tidligere bøker på vent:

1. Miracle on Regent Street av Ali Harris.
2. The Queen's sorrow av Suzannah Dunn
3. Jane Austen novellene
4. Faen ta skjebnen av John Green
5. The Lady of the Rivers av Philippa Gregory
6. A Bliss bakery story; Bliss av Kathryn Littlewood
7. Need av Carrie Jones
8. Da Vinci-koden av Dan brown
9. Shiver av Maggie Stiefvater
10. Haikerens guide til galaksen av Douglas Adams
11. Wide Open av Deborah Coates
12. Bian Shen av Torbjørn Amundsen
13. Ektemannens hemmelighet av Liane Moriarty 

14. To all the boys I've loved before av Jenny Han 
15. Miniatyrmakeren av Jessie Burton
16. Siste samling på jentenes bensinstasjon av Fannie Flagg

17. Mr. Penumbra's 24-Hour Bookstore av Robin Sloan
18. A Christmas Carol av Charles Dicken
19. Shadow and Bone av Leigh Bardugo 

- Ha en fin dag! 

5 kommentarer:

  1. Så lys og fin bloggen din er blitt! Høres ut som en fin bok og ha på vent og kjekt å kunne kjøpe seg en bok i eksamensgave. Kos deg med boken når du kommer så langt og lykke til med eksamens forberedelsene:-)

    SvarSlett
  2. Jeg bruker også bøker som belønning for å lese fag! Funker bra :)
    Lykke til med eksamen!

    SvarSlett
  3. Det hørtes virkelig ut som en bok for meg. Og jeg som ikke klarer komme meg gjennom det jeg har liggende engang :-) Kanskje jeg skal gi den til meg selv i julegave? :-) Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  4. Å gi seg selv belønning i form av en ny bok er helt etter min smak :)

    SvarSlett
  5. Denne boka har jeg i bokhylla mi, gleder meg veldig til å begynne på den. Høres veldig spennende ut og hittil har jeg hørt bare gått om den :)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis