onsdag 26. november 2014

Review; The Lover's Dictionary av David Levithan

Tittel: The Lover's dictionary
 

Sjanger: Romance

Først utgitt: 2011
 

Denne utgaven utgitt: 2012
 

Forlag: HarperCollinsPublisher
 

Sider: 211
 

ISBN: 978-0-00-737799-2
 

Kilde: Kjøpt selv

Om Boken:

Denne boken er en kjærlighetshistorie i form av 185 definisjoner. Definisjonene går fra A til Z og hver av dem inneholder en bit av forholdet mellom to personer som bor i New York. 

Min mening: 

Jeg forelsket meg helt i denne boken! Selv når du ikke får vite noe særlig om karakterene, hva de heter og så videre, så blir selve følelsene av å være i et forhold/forelsket så klart framstilt at man kan ikke unngå å kjenne seg i enkelte ting. Og ikke minst bli inspirert!

Her er noen av mine favoritt sitater fra boken: 

"brash, adj.
I want you to spend the night,” you said. And it was definitely your phrasing that ensured it. If you had said, “Let’s have sex,” or “Let’s go to my place,” or even “I really want you,” I’m not sure we would have gone quite as far as we did. But I loved the notion that the night was mine to spend, and I immediately decided to spend it with you.” 

Fallible, adj.
I was hurt. Of course I was hurt. But in a perverse way, I was relieved that you were the one who made the mistake. It made me worry less about myself.


breathtaking, adj.

Those mornings when we kiss and surrender for an hour before we say a single word.”

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis