fredag 6. juli 2012

Review; Opp i flammer av Suzanne Collins

Tittel: Opp i flammer

Sjanger:
YA, Dystopien 
 
Først utgitt: 2009

Denne utgaven utgitt: 2009
 
Forlag: Gyldendal
 
ISBN:
9788205391017

Sider: 469

Kilde: Kjøpt selv
 
Om boken: 
Katniss og Peeta fra det fattige distrikt tolv har mot alle odds vunnet Dødslekene. Men seieren ble deres gjennom å trosse det mektige Capitol, og Capitol har tapt ansikt og autoritet. Det skjer ikke ustraffet. Et halvt år etter skal vinnerne ut på en seiersturné gjennom distriktene, der de tvinges til å møte familiene til sine drepte konkurrenter. Men det er noe som ulmer i befolkningen, og det går rykter om opprør i flere distrikter. Katniss og Peeta innser at de har en rolle i opprøret. 
 
Hva syntes jeg om boken: 
Jeg kan si med en gang at denne boken var enda bedre enn den første og jeg slukte den på 1, 2, 3! Følte det skjedde så mye på så kort tid, selv om boken er relativt tykk. Jeg vil ikke si for mye om boken for å ikke spolere for dere som ikke har lest den enno, men jeg kan ihvertfall si at hvis du likte bok nr 1 så kommer du til å elske bok nr 2. Men en ting som irriterer meg, er hvordan Katniss behandler Peeta! Enig? 
 
Hva syntes du om boken?

1 kommentarer:

  1. Jeg likte boken kjempegodt!:) Må si meg enig at Katniss behandler ikke snille Peeta noe særlig bra. han som nesten bare er snill:) Kos deg masse med neste bok!:) Ha en herlig helg!:)

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis