fredag 15. august 2014

Review; Can you keep a secret? av Sophia Kinsella

Tittel: Can you keep a secret?
 

Sjanger: Roman

Først utgitt: 2003

Denne utgaven utgitt: 2003

 

Forlag: Transworld publisher
 
Sider: 364

ISBN:
9780552150828


Kilde: Kjøpt selv

Om boken:

Emma is like every girl in the world. She has a few little secrets.

Secrets from her mother:
1. I lost my virginity in the spare bedroom to Danny Nussbaum while Mum and Dad were downstairs watching Ben Hur.

...From her boyfriend:
2. I'm a size twelve. Not a size eight, like Connor thinks.
3. I've always thought Connor looks a bit like Ken. As in Barbie and Ken.

...From her colleagues:
4. When Artemis really annoys me, I feed her plant orange juice. (Which is pretty much every day)
5. It was me who jammed the copier that time. In fact, all the times.

...Secrets she wouldn't share with anyone in the world:
6. My G string is hurting me.
7. I faked my Maths GCSE grade on my CV.
8. I have no idea what NATO stands for. Or even what it is...

...until she spills them all to a stranger on a plane. At least, she thought he was a stranger...


Min mening: 

Denne boken har lenge vært på ønskelisten min, og når jeg fikk litt bursdagspenger var denne en av de jeg bestilte med en gang! Jeg forelsket meg helt i historien og det var akkurat det jeg trengte for en morsom og romantisk lesning! 

Emma er en person man lett kan kjenne seg igjen i. Hun er ikke perfekt, eller spesielt fantastisk i jobben og ikke føler hun seg verdsatt av foreldrene heller. Livet er ikke perfekt, og dette klarer Kinsella å famstille i boken. Men livet er ikke helt forferdelig heller, så når hun møter Jack Harper går livet hennes i alle utenkelige veier. 

Jeg syntes kjemien mellom de to hovedkarakterene var helt fantastisk. Noen ganger klarte jeg ikke slutte å le, mens andre ganger holdt jeg pusten. 

'Well, I'm sure you'll be very happy together,' Jack harper says to Conner. 'You seem very compatible.' 
'Oh we are!' says Connor at once. 'We both love jazz, for a start.' 
'Is that so?' says Jack thoughtfully. 'You know, I can't think of anything nicer in the world than a shared love for jazz.' 
He's taking the piss. This is unbearable.
'Really?' says Conner eagerly. 
'Absolutely.' Jack nods. 'I'd say jazz, and ... Woody Allen film.'
'We love Woody Allen films!' says Connor in amazed delight. 'Don't we, Emma?'
'Yes,' I say a little hoarsely. 'yes, we do.'
'Now Conner, tell me,' says Jack in confidental tones. 'Did you ever find Emma's ...' 
If he says 'G spot' I will die. I will die. I will die. 

Så forhåpentligvis blir det mer lesning av Sophia Kinsella i framtiden!  

Noen tips til andre gode bøker av henne?

Om forfatteren: 


Madeleine Sophie Wickham, fødenavn Madeleine Sophie Townley, er en engelsk forfatter. Hun har gitt ut bøker under pseudonymet Sophie Kinsella og under sitt egentlige navn Madeleine Wickham. Hennes sjanger kalles for chick-lit, romaner for og om unge kvinner. Mange av hennes romaner er blitt oversatt til norsk. Hun skrev sin første roman som 24-åring. Hun er gift med en tidligere operasanger. De har 5 barn sammen og bor i London.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis