tirsdag 16. september 2014

Boken på vent #15

'Boken på vent' er en ukentlig spalte fra Beathesbokhylle, som handler om at du plukker ut en bok som har blitt stående i bokhyllen for lenge uten å bli lest eller bøker du nettopp har oppdaget. Husk å ligg igjen linken din på Beathes blogg!


Litt om boken.. 
En høstdag i 1686 banker atten år gamle Nella Oortman på døren til et av de flotteste bolighusene i Amsterdam. Hun er nettopp ankommet fra landsbygda for å starte et nytt liv som den styrtrike handelsmannen Johannes Brandts kone. Men velkomsten er ikke som forventet: Johannes’ søster Marin virker kald og reservert, og Johannes selv er knapt å se. Til gjengjeld får hun en overdådig bryllupspresang: et vakkert miniatyrhus, en tro kopi av huset de bor i. Men når Nella begynner å bestille møbler til huset fra en hemmelighetsfull miniatyrmaker, er figurene hun får urovekkende velkjente. Mens hun gradvis avdekker sannhetene om Brandt-familien og medlemmene av husholdningen, begynner faresignalene å blinke. Hva er det den gåtefulle miniatyrmakeren vet, og hvilken rolle spiller miniatyrhuset i det som skjer?

Tidligere bøker på vent: 
 
1. Miracle on Regent Street av Ali Harris.
2. The Queen's sorrow av Suzannah Dunn
3. Jane Austen novellene
4. Faen ta skjebnen av John Green
5. The Lady of the Rivers av Philippa Gregory
6. A Bliss bakery story; Bliss av Kathryn Littlewood
7. Need av Carrie Jones
8. Da Vinci-koden av Dan brown
9. Shiver av Maggie Stiefvater
10. Haikerens guide til galaksen av Douglas Adams
11. Wide Open av Deborah Coates
12. Bian Shen av Torbjørn Amundsen 

13. Ektemannens hemmelighet av Liane Moriarty 

14. To all the boys I've loved before av Jenny Han 

15. Miniatyrmakeren av Jessie Burton

Noen som har lest boken? 

4 kommentarer:

  1. Denne har jeg hørt mye fint om.. Kos deg.:)

    SvarSlett
  2. Hei!! Takk for sist og takk for koselig hilsen på bloggen! :D Glad for å finne et (for meg) nytt spennende bokforum! Klem Gunn Marit

    SvarSlett
  3. Så nysgjerrig på denne boken, siden jeg også har hørt så mye bra om den:) Har veldig lyst å lese den, men nå skal alle bøkene som ikke er norsk leveres tilbake på biblioteket. Skal virkelig bare konsentrere meg om Norske 2014 bøker fremover. Kan da hende jeg trenger litt små pauser imellom, så det kan jo hende denne havner på listen over bøker jeg må lese:) Kos deg med boken!

    SvarSlett
  4. Denne har jeg her hjemme, men jeg har bare lest de første sidene. De fanget meg ikke helt, men jeg skal prøve en gang til. Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis