torsdag 16. april 2015

Review; Anna and the French Kiss av Stephanie Perkins

Tittel: Anna and the French Kiss

Sjanger: YA

Først utgitt: 2010

Denne utgaven utgitt: 2014

Forlag: Usborne publishing

Sider: 401

ISBN: 9781409579939

Kilde: Kjøpt selv



Goodreads om boken:

Anna is looking forward to her senior year in Atlanta, where she has a great job, a loyal best friend, and a crush on the verge of becoming more. Which is why she is less than thrilled about being shipped off to boarding school in Paris--until she meets Étienne St. Clair. Smart, charming, beautiful, Étienne has it all...including a serious girlfriend.

But in the City of Light, wishes have a way of coming true. Will a year of romantic near-misses end with their long-awaited French kiss?


******

Dette er en forfatter som jeg har hørt utrolig mye om! Bøkene hennes er overalt på 'booktube', og selvfølgelig når jeg så den til salgs for 39kr på fretex så måtte jeg bare ta den med meg. 

Anna Oliphant blir av faren sendt til skolen SOAP, School of America in Paris, for å bli kultivert. Problemet er bare at hun ikke hadde noe å si i avgjørelsen, så hun må forlate sin bestevenninne, lillebror og Toph som hun har vært forelsket i flere år og som endelig kysser henne rett før hun drar. Hun kommer til skolen uten å kunne et ord fransk og føler seg forlatt, da hun blir tatt inn i vennegjengen til Meredith som bor på rommet ved siden av. Her møter hun den utrolig kjekke og britiske Etienne, det eneste problemet er at han har kjæreste!

Dette er absolutt den boktypen man gjerne kaller for "a beach read". Den er lettlest, og historien er søt og romantisk. 
Selv om jeg syntes at handlingen i boken var veldig forutsigbar, allerede i de første kapitlene visste jeg hvem Anna kom til å ende opp med, så kan jeg ikke nekte for at jeg forelsket meg i karakterene og deres historie! Så hvis du liker å lese bøker med 'Plot Twist' så er ikke denne boken for deg, men hvis du liker en lettlest og en søt historie så er denne midt i blinken! 

Jeg skal ihvertfall skaffe meg de to andre bøkene når jeg skal til Syden i august. De er perfekte bøker å lese ved bassengkanten eller på stranden! 

Forfatteren: 

Stephanie Perkings er en amerikansk forfatter og har gitt ut 3 bøker; Lola and the Boy Next Door, Anna and the French Kiss og Isla and the Happy Ever After.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis