onsdag 1. april 2015

Review; Shatter Me av Tahereh Mafi

Tittel: Shatter Me

Sjanger: Dystopien

Først utgitt: 2011

Denne utgaven utgitt: 2011

Forlag: HarperCollins

Sider: 338

ISBN: 978-0-06-208550-4

Kilde: Kjøpt selv



Goodreads om boken

Juliette hasn’t touched anyone in exactly 264 days.

The last time she did, it was an accident, but The Reestablishment locked her up for murder. No one knows why Juliette’s touch is fatal. As long as she doesn’t hurt anyone else, no one really cares. The world is too busy crumbling to pieces to pay attention to a 17-year-old girl. Diseases are destroying the population, food is hard to find, birds don’t fly anymore, and the clouds are the wrong color.

The Reestablishment said their way was the only way to fix things, so they threw Juliette in a cell. Now so many people are dead that the survivors are whispering war – and The Reestablishment has changed its mind. Maybe Juliette is more than a tortured soul stuffed into a poisonous body. Maybe she’s exactly what they need right now.

Juliette has to make a choice: Be a weapon. Or be a warrior.


*****

Denne boken handle om Juliette som ikke kan ta på andre mennesker siden huden hennes er giftig. Etter at foreldrene sendte henne på et asyl trodde hun at hun aldri skulle få puste ute i det fri igjen. Ikke før en gutt på mystisk vis flytter inn på samme celle som hun har bodd de siste årene. Og hun kjenner denne gutten... 

Selv om denne boken for meg var en smule treg i begynnelsen så fløy jeg igjennom den og leste den ferdig på en dag! Jeg forelsket meg helt i forholdet mellom Juliette og Adam og jeg gruer meg nesten til å lese resten av bøkene i trilogien, siden det nesten garantert blir kjærlighetsdrama!

"I don't think I've ever heard you laugh."
"Laughter comes from living. I've never really been alive before!"
Jeg trodde først at boken bare kom til å handle om Juliette og hennes kamp, men historien tok en hel annen vending. På slutten minnet den meg veldig om X-Men filmene, og det beste med filmene er å se alle de forskjellige kreftene menneskene har (Am I right?), noe som er utrolig spennende å lese om i denne boken også!

Samme dag som jeg var ferdig med boken, bestilte jeg de to andre med en gang! Klarer nesten ikke å vente til de dumper ned i postkassen min!

Forfatteren
Tahereh Mafi var født i Connecticut og har fire eldre brødre. Hun gikk på Soka University i Aliso Viejo, California. Shatter Me var hennes første utgivelse og hun har etter dette gitt ut alle bøkene i trilogien pluss to e-bøker som hører til. Hun er gift med forfatteren Ransom Riggs. /wikipedia/







- Har du lest serien?

4 kommentarer:

  1. Jeg kjøpte denne for noen måneder siden, har ikke fått lest den enda. Men gleder meg veldig til å lese den :) Virker veldig spennende og høres ut som en bok jeg vil like. God påske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du MÅ lese den! Jeg venter på de andre bøkene i serien og jeg tenkte jeg skulle lese noe annet i mellom tiden, men jeg klarer bare ikke å glemme historien i Shatter Me! 'Book Hangover'

      Slett
  2. Så flott omtale, det virker som en utrolig spennende bok! Opp på leselista med den :)

    Hilsen Anette :)
    www.anettesbokboble.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Du må absolutt lese den :)
      Og gratulerer med ny blogg!

      Slett

© My Secret BookNook 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis